måndag 28 september 2015

Kristallkronan

 Jaa denna kristallkrona, som nu får ett alldeles eget inlägg här på bloggen, tänka sig.
Helt plötsligt för några år sedan,( ungefär 5 år sen,jaa det är nog så många år sen, ni vet tiden går fort,) så fick jag för mig att jag ville ha en kristallkrona i matsalen, en med både el och levande ljus.


Sagt och gjort, jag sålde lampan jag hade där och började jakten, jag finkammade Blocket och Tradera heeela tiden, jag visste hur den skulle se ut, det skulle vara en med korgbotten, vilket visade sig var ganska svårt att hitta, och jag förvånade mig själv lite där, för en sån krona trodde jag ALDRIG att jag ens skulle snegla åt...haa...haaa....smaken förändras med åldern, det ska gudarna veta ! Men så en vacker dag så fanns den där, på Blocket !! Jag kikade, måttade, hjärtat skuttade, jag ringde säljaren och Joo då, hon kunde tänka sig att skicka hela härligheten med Bussgods ända upp till mig i Norrland. När man gör såna affärer, ni vet då man inte har fått känna och klämma på sakerna man köper, jaa då är det ju alltid lite extra spännande då man hämtar ut sina saker, jag sprättade upp kartongen snabbt och..jooo, den var verkligen jättefin, precis som på bilderna.
Korgbotten och många ljushållare, och el och ett helt ok pris! Puuhhh....nu hänger den hos oss, och jag är jättenöjd. Och det här är ju inte den enda Blocket affären jag gjort med gott resultat, jag har ju hittat både järnsängar och pardörrar där :)
Kraaam Anette

3 kommentarer:

Sallys hus sa...

Godmorgon bönan!

Ja den är verkligen fin eran krona.
Önskar vi kunde ha en sån men det går inte alls det... Vi har alldeles för lågt till tak för en sån där maffig historia.

Jag håller också på med köksskåpen...phu! De tar ju aldrig slut...haha
Jag gör som du å tar några i taget...

Så renoverar jag ju på flera ställen samtidigt...tyyypiskt mig att inte göra färdigt på ett ställe i taget..phu!
Önskar dig en fin start på veckan tebaks..;)
Kram Katarina

Monse sa...

Tu casa es mi inspiración para mi casita de muñecas, muchas gracias.

Browneyedgirl sa...

Jättefin :) Jag letar efter en liknande just nu då vi renoverar vardags rummet och jag bara måste ha en takkrona där.
Så passande att jag kikade in hos dig och läste detta just idag :)
Ha en fin dag, kram