fredag 31 juli 2015

Sommar festen

 Ni som även följer mig på instagram såg ju att vi hade en sommarfest i tisdags, hela familjen, mina syskon och deras familjer och min mamma och pappa, nästan alla faktiskt, några fattades,(min yngsta dotter var sjuk, hon blev jättesjuk efter sin strapats till Kebnekaise ) Men här står jag och är livrädd att tappa tårtan i golvet....haaa....haaaa....I den stora burken med tappkran blandade jag nåt väldigt gott, jordgubbssaft (koncentrerad) och Loka citron, alla gillade det


 Vi hade knytkalas och började festen hos min mamma och pappa där dukade vi i deras fina trädgård, mätta och belåtna åkte vi till mig för tårta och kaffe ....


 Här är en del av gänget som hugger in på fikat, såå härligt med små söta småttingar också...
Mina syrror på bilden och syrrans barnbarn Stella längst fram

 Mums, fikatajm...i vår matsal !


 Kolla, en liten sötnöt...


 Och en annan sötis somnade bland alla kuddarna, såå härligt...det är tröttande med fest


 Vi MÅSTE fota oss...jag och mina syrror på vår trappa...


 Inte lätt att arrangera alla, mor och far längst fram, såå roligt att vi alla samlades, det är inte ofta vi är alla eftersom ett gäng av skaran bor i Stockholm...


 Ett bra foto i allafall :)



 Uppställning....pappa min tar det med ro....



 Hallå, här är vi allihop, nästan alla...


Och jag kan tala om att vår lilla lekstuga var populär bland de små trollen !!
En rolig kväll som vi ska minnas.
Kraaam Anette

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken rolig sommarfest ni hade, syns
att ni är en stor härlig familj.
Och så fin du är i din sommarklänning
Fin helg och kramar/AM

blooming home and garden sa...

Hei, så flott kake, den så veldig god ut!
Håper dere koste dere på festen, ps trivelig i ditt kjøkken!
Ønsker deg en fin sommerkveld.

Mange hilsner fra Ida

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig sommarfest...en dag att minnas!
Sommarkram,
Titti

Hanna sa...

Så mycket gott.
Trevligt med sommar fest.
Ha en fin kväll!
Hanna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Härliga bilder på en härlig familj! Och den där drycken måste jag prova! :)

Kram
Petronella

G:a Affären sa...

Härligt med sommarfest där nästan alla kan träffas, och vilken tårta! Jag brukar också blanda saft med loka citron, så läskande! Kul att få se dina fina systrar också, och din mamma som verkar vara en fräsig dam. Hoppas du förstår vad jag menar med fräsig; snygg frisyr, smycken och kläder. Det är kanske därifrån du fått en hel del! Söta du!
Hoppas din dotter är helt frisk igen.

Kramar /Cia