måndag 12 januari 2015

Middag i matsalen

 Igår dukade jag för middag i matsalen, min pappa fyllde nämligen 79 år så då bjöd jag på middag hos oss...det är en fröjd att duka på det gamla slagbordet, bordsskivan är så vacker så det behövs ingen stor matduk.


Hela familjen samlad, det är roligt, Det blev Kreolskansgryta med klyftpotatis och till efterrätt Key lime pie med grädde. Jag är så glad att vi har en matsal som vi kan duka i då vi har kalas i huset.Fler bilder från middagen ser ni på min instagram : lantlifsanette
Nu är det Måndag och en ny vecka och Formex på Onsdag !!
Kraaam Anette

13 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla fint! Alldeles underbart vackert! Är bordsskivan "naturligt sliten"? Har själv ett gammalt slagbord som är omålat och inte så trevligt att duka på. Skulle gärna vilja ha det som ditt.

Unknown sa...

Vackert ,du har så rätt det behövs ingen bordsduk

Camilla sa...

Ååh, så fint ni har det!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint och bjuda pappa på kalas, god mat bjöd du på också. Och det bordet!! Det är det finaste slagbord jag sett, har säkert skrivit det förut.
Ha så roligt på Formex
Kramar/AM

an angel at my table sa...

Mycket fin dukat! Jag måste verkligen bli duktigare på att duka fin när jag har gäster!!!Jag lovar bot och bättring nu när jag fått så fin inspiration. Allt gott Mari

Gabriella sa...

Så vackert det ser ut! Vilken härlig matsal:)

Annas skattkammare sa...

Så fint du dukat! Ert bord är verkligen vackert! Har ett gammalt bockbord med en mörkt betsad skiva med skiftningar, sprickor och kvistar och älskar det. Håller med om att det är finast utan duk, har bara det under jul.
Önskar en fin kväll!
Kram Anna

Sallys hus sa...

Hallå vännen!
Så fint du har dukat..
Vet du.. jag o Helena ska på Formex på torsdag..
Då är du väl där va? Kan vi inte ses å fika eller ta en lunch?? Det vore så roligt att bara babbla en limiten stund. Jag vet att du har mycket att göra...
Kraaaaaaam Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Så himla fint du har dukat ! Ååå vad skoj att åka på Formex.Ha det bäst .Kram Rita

toves sammensurium sa...

Så fantastisk nydelig og stemningsfullt hos deg,jer kunne jeg sittet i timesvis.!!! Alt er så gjennomført og lekkert at man nesten ikke trenger mat ;)
Toveklem :)

LOPPISLIV sa...

Fin dukning och så himla fint ditt matbord är, och stolarna...ja allt är så vackert :)))) Supersnyggt!!!! Kram Paula

LOPPISLIV sa...

Jag igen :)) håller med, du behöver ingen duk på ditt fina bord, det är ju så underbar patina på den! mysigt att samla familjen på middag, saknar matsal i vårt hus, vi får alltid sitta i köket här. Kraaaam igen // P

ise sa...

Vad fint ni har det :) jag behöver inspiration då vi håller på att renovera. vad är det för golv ni har? vackert! Jag skulle vilja ha liknande men det är väl i den dyrare prisklassen?
Såhär blev vår säng efter att ha målat om den från brun till grå: det hade varit perfekt med liknande golv i sovrummet :)
http://babyhjalp.se/ise/2015/01/renovering/sang-foreefter/#sthash.34uCCE0x.dpbs